30 Mayıs 2012 Çarşamba

Ameliyat Sonrası / Zeytinyağlı Enginar

Herkese merhaba :)


Sabah sabah uyku tutmadı ve bende kalktım, balkonda bol köpüklü türk kahvemi yudumlarken aslında dün akşam yayınlamam gereken " Zeytinyağlı Enginar " hakkında post yazmaya karar verdim. :)


Çoğunuzun bildiği gibi 30 Mart 2012'de Crohn (Bağırsak daralması) Ameliyatı oldum ve bugün tam 2. ayımı doldurdum. Çok şükür şu anda gayet iyiyim ve kısa bir süre sonra bu konu hakkında bi yazı yazacağım için şimdilik uzatmak istemiyorum.


Ameliyatımın 1 hafta sonrası çiğ sebze, çiğ meyve, baharatlı yiyecekler v.s. hariç herşeyi yemeye başladım. Ve cerrahım özellikle zeytinyağlı sebzeler, ızgara et, tavuk balık ve sütlü tatlıları yememi önerdi. Ki, zaten bağırsak ameliyatında ilk 1 yıl çok önemliymiş.. Kendini tamamen toparlaması ve yenilemesi için bol proteine ihtiyaç duyarmış. Bundan dolayı evde de artık kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri ayrıca ara öğünler bana göre düzenlenmeye başladı. Eskiden çok düzensiz ve sağlıksız beslenirdim ama artık işin ciddiyetini anlayınca (geç olsa da) dengeli ve sağlıklı beslenmeye karar verdim, zaten bağırsağım içinde gayet önemliymiş bu bahanem de var nasılsa yiyebildiğim kadar yiyorum artık :)


Eveeet, gelelim bugünün konusuna.. E, konumuz ameliyat sonrası dengeli ve sağlıklı beslenmek olunca dün akşam ameliyatımdan sonra ilk defa mutfağa girip yaptığım ama en önemlisi de sizin gözünüz, gönlünüzün bayram etmesi için Zeytinyağlı Enginarımı yayınlamak istedim :))




Hemen Zeytinyağlı Enginarımın tarifine geçiyorum;


Malzemeler;


-6 adet orta boy enginar
-500 gr.'a yakın bezelye
-1 adet havuç


Yapışılı; 


Havuçları yıkayıp kabuklarını soyduktan sonra küçük küpler halinde doğradım. Bezelye ve küp halinde doğradığım havuçları karıştırıp üzerine 1 küp şeker ve 1 tatlı kaşığı tuzu da ekleyip bir güzel elimde karıştırdım tekrar.. Karıştırdığım bezelye ve havuçları tencereye koyuyorum ve üzerlerine de yıkadığım enginarları ters kapatıyorum (şapka gibi).. 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı koyuyorum. 1 adet de limonun suyunu sıkıyorum ve enginarların üzerine çıkacak kadar su ekleyip pişirmeye bırakıyorum. Kaynamaya başlayınca ocağın altını kısıp, kısık ateşte suyunu çekene kadar tekrar pişirmeye devam ediyorum. 


Ben tencereden almak için enginarların birazcık soğumasını bekliyorum.. Servis tabağına aldığım zamanda üzerlerine dereotu koyuyorum.Ve Zeytinyağlı Enginarımız hazır. Afiyet olsun... :))




Bir sonraki postta görüşmek üzere
                                                        
                                                      Sevgilerimle Desire...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin 2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...