9 Şubat 2012 Perşembe

Portakallı Zeytinyağlı Kereviz

Herkese merhaba :)

Evet, hala rahatsızım ve yatak döşek yatıyorum. Tabi durum böyle olunca ne bloğumuza vakit ayırıp post yayın-layabiliyorum, ne de özel hayatıma vakit ayırabiliyorum. Neyse lafı fazla uzatmadan konumuza dönmek istiyorum :)

Bugünün postu " Portakal Suyunda Zeytinyağlı Kereviz " olsun. Yalnız bu kereviz de bir fark var; o da patatessiz olması. Ben bir " Crohn " hastasıyım ve patates gibi bağırsağı tutan besinler yemem yasak ne yazık ki.. Bu konuya zaten daha sonra uzuuunca bir değineceğim için şimdilik kısa kesiyorum. Ve tarifimize geçiyorum;




Malzemeler;

- 1 kg. Kereviz
- 2 adet kuru soğan
- 3 - 4 diş sarımsak
- 3 adet portakal
- 1 adet limon
- 1 adet küçük boy havuç
- Tuz


Yapılışı;

Kerevizleri soyup elma dilimi şeklinde doğradıktan sonra limonlu suya koyunuz. Diğer taraftan ise; tencereye 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağı koyup, 2 adet soğanı 3-4 diş sarımsağı ve 1 adet havucu doğradıktan sonra hafifçe ölene kadar kavrulur. Kavrulan soğanın üzerine kerevizler ilave edilir. Ve 3 adet portakalın, 1 adet limonun ve 1 çay bardağı içme suyunu koyunuz. Tuzunu da ekleyip pişmeye bırakınız. Kaynadıktan sonra altını kısıp, kısık ateşte kerevizler ve havuçlar yumuşayıncaya kadar pişiriniz.

Tamamen piştikten sonra ise; normal boy borcam kaba aktarılır ve üzerine isteğe göre maydonoz, dereotu konularak servis edilir.

                                              Afiyet Olsun... ;)


                        Sevgilerimle Desire




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin 2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...